۰

تماس با پشتیبانی:
09120249135

پنجره آلارم چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

در برخی از موارد در سیستم های الکتریکی و الکترونیکی خطاهایی به وجود می آید که آگاهی یافتن از این خطاها برای جلوگیری از آسیب های بیشتر به تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی اهمیت زیادی دارد.

به همین منظور برای افزایش ایمنی انواع تابلوهای برق از پنجره آلارم استفاده می شود. اما اینکه پنجره آلارم چیست و به چه منظور به کار می رود از مهمترین مواردی است که در ادامه به آن خواهیشم پرداخت.

در واقع پنجره آلارم به عنوان یک سیستم هشدار دهنده امنیتی قبل از اینکه حادثه ای به صورت شنیداری و دیداری به وقوع بپیوندد شما را با زدن آلارم با خبر خواهد کرد. در ادامه با ما همراه شوید تا تعریفی از این پنجره داشته باشیم و مزایا و نحوه عملکرد آن را هم برای شما بیان کنیم.

 

پنجره آلارم چه ویژگی هایی دارد؟

در تعریف پنجره آلارم می توان این توضیح را داد که این پنجره به شکل صفحه ای بوده که به بخش های زیادی از جمله دایره ای یا مربعی و مستطیلی تقسیم می شود. جالب است بدانید در پشت هر کدام از بخش ها بر روی پنجره آلارم، چراغی قرار دارد که این چراغ در زمان هر گونه حوادث احتمالی از جمله افزایش زیاد دما و قطع شدن جریان آب خنک سریع هشدار می دهد. در صورت هشدار دادن چراغ هایی که بر پشت هر کدام از بخش ها قرار دارد روشن می شود. البته اگر این لامپ ها بسوزد دیگر شما نمی توانید از هشداری از طرف چراغ ها مبنی بر خطاهای احتمالی دریافت کنید. بنابراین می توان بیان کرد که سیگنال ها و رنگ های آلارم ابعاد متفاوتی دارند که بر روی هر سیگنال هم موضوع آلارم نوشته و شما از این طریق می توانید اقدامات لازم در مواجه با خطاهای احتمالی انجام دهید.

پنجره آلارم چه ویژگی هایی دارد

نحوه کار پنجره آلارم به چه شکل است؟

شاید به منظور درک بیشتر پنجره آلارم چیست؟ بهتر است با چگونگی عملکرد و قابلیت های پنجره آشنا شوید.در سیستم های الکتریکی و الکترونیکی از پنجره آلارم به عنوان یک ابزار مهم و کاربردی برای آگاهی یافتن از مشکلات و خطاها استفاده می شود.در مواقعی که سیگنال هشدار دهنده ای از پنجره آلارم دریافت می شود یک یا الی چند لامپ بر روی قسمت پشتی بخش های آلارم روشن می شود و که در کنار آن نوشته هایی نیز بر روی صفحه پنجره وجود دارد که شما را نسبت به خطاهای که در سیستم الکتریکی و الکترونیکی بروز می کند باخبر می کند.

اگر چه در پنجره آلارم هشدارها با خاموش و روشن شدن وجود خطا را در سیستم های الکتریکی و الکترونیکی اعلام می کنند اما در برخی از موارد هشدارها به صورت صوتی نیز اعلام می شود.آلارم هایی که از پنجره دریافت می شود در صورت اضطراری نبودن اپراتور می تواند آلارم را ریست کند اما اگر هشدارها اضطراری و نیاز به چک کردن داشت امکان ریست آن برای اپراتور وجود ندارد و باید اپراتور مشکل را حل کند.

نکات خرید پنجره آلارم چیست؟

خوب تا اینجای متن با پنجره آلارم آشنا شدید و نحوه کار آن را هم دانستید اما در ادامه بهتر است نکات خرید پنجره آلارم را بیان کنیم تا در زمان خرید این محصول سردرگم نشوید و در نتیجه خرید موفقی داشته باشید.

یکی از نکات مهم در زمان خرید پنجره آلارم این است که باتوجه به نیاز  و خواسته خود سیستم را تهیه کنید. شما می توانید از شرکت های سازنده این محصول را به صورت آماده خریداری کنید و یا اینکه طرح مورد نظر آن را سفارش دهید.

شما بعد از خرید پنجره آلارم می توانید اطلاعاتی نظیر ذخیره سازی هشدار، نحوه ثبت هشدارها و زمان را بر روی این محصول تنظیم کنید.

البته اگر این محصول را به صورت سفارشی تهیه می کنید می توانید براساس راهنمای شرکت  تعداد چراغ ها، سوئیچ، تجهیزات مربوط به فرمان ها، وع نوشته روی پنجره ها و دیگر تجهیزات مهم را در پنجره تنظیم کنید.

نکات خرید پنجره آلارم چیست

مزیت های استفاده از  پنجره آلارم در سیستم‌های الکترونیکی چیست؟

پنجره آلارم دارای مزیت های زیادی است که با بکارگیری و نصب آن می توان شاهد کارآیی بالای آن بود. در ادامه برخی از مزیت های پنجره آلارم را برای شما بیان خواهیم کرد.

در پنجره آلارم امکان ثبت و ذخیره کردن هشدارها و اعلان ها وجود دارد.

تجهیزات و کلیدهای مختلفی همچون شستی ها و سوئیچ ها را می توان بر روی آن نصب کرد.

در وضعیت های مختلف امکان مشاهده آلارم ها و رفع کردن موارد آن وجود دارد.

مدیریت کردن چندین پنجر آلارم در یک قاب به طور همزمان وجود دارد.

برای اطلاع رسانی به اپراتور می توان صدای هشدار را در پنجره آلارم فعال کنید.

نصب درست پنجره آلارم اهمیت ویژه ای دارد که در قدم اول برای اینکه این محصول را به درستی تنظیم کنید باید راهنمای مرکز آلارم را به خوبی مطالعه کنید به این دلیل که نصب پنجره آلارم باید در شرایط محیط خوب و البته بهترین فضا باشد.

سخن پایانی

احتمال بروز خطاها در سیستم های الکتریکی و الکترونیکی موجب بروز آسیب های زیادی به تجهیزات خواهد شد بنابراین برای آگاهی یافتن و جلوگیری از چنین صدماتی به تجهیزات بهتر است از پنجره آلارم به عنوان هشدار دهنده استفاده شود. پنجره آلارم چیست؟ موضوعی بود که ما در این مقاله آن را بیان کردیم. پنجره آلارم به عنوان یک سیستم هشدار دهنده امنیتی قبل از اینکه حادثه ای به صورت شنیداری و دیداری به وقوع بپیوندد شما را با زدن آلارم با خبر خواهد کرد. در پشت هر کدام از بخش ها بر روی پنجره آلارم، چراغی قرار دارد که این چراغ در زمان هر گونه حوادث احتمالی از جمله افزایش زیاد دما و قطع شدن جریان آب خنک سریع هشدار می دهد. در صورت هشدار دادن چراغ هایی که بر پشت هر کدام از بخش ها قرار دارد روشن می شود.

 

 

سوالات متداول

1-اهمیت استفاده از پنجره آلارم در دستگاه صنعتی چیست؟

هشدار خطاها در مراکز صنعتی و البته در سیتم های الکتریکی و الکترونیکی اهمیت زیادی دارد که تحت این امر از این محصول در صنایع نیز استفاده می شود.

 

2-برای نصب آن باید شرایط محیطی به چه شکل باشد؟

برای نصب پنجره آلارم باتوجه به شکلی که دارد نصب آن بر روی فضای مستطیلی یا مربعی با توجه به ابعاد پنجره آلارم خواهد بود.

3-برای ایجاد فضای مناسب برای نصب پنجره آلارم به چه ابزاری نیاز دارید؟ برای نصب پنجره آلارم و ایجاد فضای مناسب برای نصب این محصول به ابزاری همچون پانچ، لیزر و اره نیاز است.

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید