۰

تماس با پشتیبانی:
09120249135

ساعت نجومی چیست ؟

آیا با ساعت نجومی و کاربردهای آن اشنا هستید؟ ساعت نجومی یک وسیله پرکاربرد است که با هدف کنترل کردن خودکار روشنایی به کار می رود. اگرچه از فتوسل ها برای کنترل کردن روشنایی طبق غروب و طلوع خورشید استفاده می شود اما در شرایط آب و هوایی نامساعد اعم از بارندگی، گرد و غبار و نور مستیقم خورشید طول عمر این دستگاه کاهش می یابد و این یکی از عیب هایی است که در این دستگاه دیده می شود. البته با استفاده از ساعت نجومی تا حد قابل قبولی می توان این مشکل را حل کرد.ساعت نجومی به دلیل قرار گرفتن در داخل تابلو از دست شرایط جوی نامساعد هوا در امان خواهد ماند که این امر طول عمر این وسیله را افزایش می دهد. ما در ادامه قصد داریم به این موضوع بپردازیم که ساعت نجومی چیست؟ پس برای آشنایی بهتر با این وسیله پرکاربرد به شما پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ساعت نجومی چه کاربردهای دارد؟

همان طور که بیان کردیم ساعت نجومی در داخل تابلو قرار می گیرد به همین دلیل از خطراتی همچون گرما، رطوبت، گرد و غبار و سرما حفظ خواهد شد. بنابراین باتوجه به اینکه این وسیله در داخل تابلو نصب می شود در پارک ها، فضای سبز، معابر و تجهیزات المتریکی و برقی بکار می رود.

ساعت نجومی چه کاربردهای دارد

ویژگی های ساعت نجومی

در پاسخ به این سوال که ساعت نجومی چیست؟ ویژگی های آن کدامند؟ می توان بیان کرد که این سیستم مجهز به سیستم میکرو پروسسوری است که  با هدف خاموش و روشن کردن چراغ‌ های روشنایی زمان طلوع و غروب آفتاب را براساس طول و عرض جغرافیایی تعیین می کند. البته از ویژگی های دیگر این سیستم می توان به ایمنی این سیستم در برابر کاهش و افزایش ولتاژ در محدوده کاری 175 الی 255 ولت اشاره کرد. البته این وسیله دارای باطری لیتیومی است که طول عمر بالایی دارد. این وسیله دارای نمایشگری با کیفیت است که قابلیت به نمایش گذاشتن ساعت، تاریخ و زمان وصل و قطع طلوع و غروب خورشید را به صورت چرخشی دارد. یکی از قابلیت های بکار رفته در ساعت نجومی این است که می توان با ایجاد اختلاف یک ساعته ساعت تابستان و زمستان را تنظیم کرد و البته حالت خودکار یا دستی آن را به راحتی فعال کرد.البته این ساعت دارای قابلیت های زیادی است که یکی از ویژگی های خوب این ساعت این است که دارای تایمر بوده  و برای خاموش کردن روشنایی بعد از غروب به راحتی قابل تنظیم است.

چگونگی تنظیم ساعت نجومی

اما اینکه چگونه باید ساعت نجومی را تنظیم کرد از عمده سوالاتی است که کاربران با آن مواجه هستند. نحوه تنظیم ساعت نجومی بدین شکل است که در صورت وصل کردن برق تغذیه ساعت، اعدادی به صورت پیش فرض به صورت اتوماتیک وار بر روی صفحه نمایش ساعت ظاهر می شود که ما باید مطابق با اصول خاصی این اعداد را تنظیم کنیم.البته پس از روش نشدن ساعت نجومی اعدادی از جمله زمان فعلی، تاریخ فعلی ، زمان غروب و زمان طلوع به ترتیب نمایش داده می شوند که البته این اعداد را می توان با استفاده از دکمه هایی که بر روی ساعت نجومی قرار دارد تنظیم کرد. البته در بازار انواع متنوعی از ساعت نجومی وجود دارد که شما می توانید با شناخت برندها و مطالعه کاتالوگ هر کدام ساعت نجومی را انتخاب کنید. شما می توانید با خرید این دستگاه مواردی همچون تاریخ شمسی، زمان روشن شدن و خاموش شدن دستگاه، کد منطق زمانی و اختلاف ساعت زمستانه و تابستانه را تنظیم کنید و در نتجه خاموش و روش کردن تجهیزات روشنایی را به کمک این ساعت تنظیم نمایید.

چگونگی تنظیم ساعت نجومی

مزیت های استفاده از ساعت نجومی

انواع متنوعی از ساعت نجومی در بازار وجود دارد که هر کدام دارای مزیت های زیادی هستند . ما در ادامه برخی از مزیت های استفاده از ساعت نجومی را بیان خواهیم کرد.

یکی از مهمترین مزیت استفاده از ساعت نجومی این است که در تعیین زمان طلوع و غروب آفتاب دقت بالایی دارد و تایمری که در ساعت تعبیه شده است قابلیت تنظیم زمان بین 1 تا 12 را دارد.

در هر شرایط محیطی و طبیعی می توان از ساعت نجومی استفاده کرد.

در صورت قطع ناگهانی برق، تنظیمات ساعت و تاریخ آن ثبت می شود.

لامپ و چراغ های ساعت نجومی به صورت دستی خاموش و روشن می شوند.

دانستنی های بیشتر در مورد ساعت نجومی

ساعت نجومی چیست؟ و اینکه چه کاربردهایی دارد از موضوعات مهمی است که اهمیت استفاده از این ساعت را نشان می دهد. در ساعت نجومی اطلاعاتی مربوط به نجوم است و اطلاعاتی روی صفحات ساعت اعم از ستاره ها، خورشید و ماه و وقعیت سیار ها به نمایش در می آید. یکی از موارد مهم در ساعت نجومی این است که در برابر آسیب های احتمالی در امان است و به راحتی عملکرد خوبی از خود نشان می دهد.

سخن پایانی

ساعت نجومی چیست؟ ساعت نجومی یک وسیله پرکاربرد است که با استفاده از اطلاعات طلوع و غروب آفتاب موجب روشن و خاموش کردن برق می شود. استفاده از ساعت نجومی در کاهش مصرف انرژی بسیار موثر است.باتوجه به اینکه در داخل تابلو نصب می شوند به همین دلیل در پارک ها و خیابان نصب می شود.ساعت نجومی حافظه داخلی دارد به همین دلیل تنظیمات انجام شده در این ساعت تا سال های طولانی ذخیره می شود.

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید