۰

تماس با پشتیبانی:
09120249135

ترموستات تابلویی چیست؟

این روزها با پیدایش تجهیزات پیشرفته تر می توان در مصرف انرژی در ساختمان اعم از ساختمان های مسکونی، دفاتر و ... جلوگیری کرد. درپاسخ به این سوال که ترموستات تابلویی چیست باید بیان کنیم که ترموستات تابلویی نیز در واقع نوعی از ترموستات است که مانع از به هدر رفتن انرژی می شود.در سیستم های تهویه مطبوع توموستات به عنوان مهمترین قسمت به حساب می آید به این دلیل که استفاده از یک ترموستات مناسب موجب می شود در محیط مورد نظر با کمترین هزینه انرژی، دمای مناسب ایجاد شود. ما در ادامه به بررسی ترموستات تابلویی خواهیم پرداخت.

 

ضرورت استفاده از ترموستات تابلویی

ترموستات در تابلوها با هدف کنترل دما به کار می روند. جالب است بدانید که ترموستات به دو شکل گرم و سرد تولید می شود اما منظور از گرم و سرد بودن ترموستات چیست؟ منظور از سرد بودن ترموستات به این معنی است که اگر دما از یک مقدار مشخص پایین تر آمد، ترموستات به هیتر فرمان می دهد که کار خود را شروع کند.این روند ادامه می یابد تا زمانی که دمای تابلو به یک مقدار مشخص و تنظیم شده برسد که البته با رسیدن به دمای تنظیم شده ترموستات قطع می شود. اما منظور از گرم بودن ترموسات در تابلو برق چیست؟گاهی اوقات دمای تابلو برق بیش از اندازه بالا می رود که در این موقع ترموستات به فن دستور می دهد که با حرکت چرخشی، هوای گرم را به بیرون هدایت کند.در طی این فرآیند هوای خنک وارد تابلو می شود و از طرفی دمای تابلو نیز کاهش می یابد. البته در برخیز از مناطق گرم و سرد اغلب از ترموستات گرم و سرد به تنهایی استفاده می شود. استفاده از کنتاکتور ال اس کره هم به کنترل جریان برق شما کمک می کند و برای تابلو برق شما مفید است.

از طرفی در بسیاری از مناطق که در فصل تابستان دما خیلی بالا می رود یا اینکه در فصل زمستان دما خیلی کاهش می یابد از ترکیب ترموستات گرم و سرد استفاده می شود.

در بازار توموستات گرم به ترموستات قرمز و ترموستات آبی نیز به ترموستات آبی معروف است. اما علت این نامگذاری چیست؟ رنگ مورد استفاده در تولید ترموستات در تشخیص سرد و گرم بودن هوا یکی از دلایل اصلی نامگذاری ترموستات به شکل آبی و قرمز است.

 

 

ترموستات تابلویی چه کاربردی دارد؟

ترموستات تابلویی در واقع یک ترموستات فن کنترل کننده الکتریکی است که به صورت خودکار کار می کند. از ترموستات تابلویی برای کنترل و تنظیم دما در یک محیط بسته استفاده می شود.در فضای بسته ترموستات تابلویی به دستگاه های فن تابلویی و هیتر متصل می شود تا دمای تنظیم شده را ثابت نگه دارد. ترموستات تابلویی طی روش های مختلف ساخته می شود و ممکن است برای سنجش دما از انواع سنسورها استفاده کند.در یک محفظه بسته وقتی دما به نقطه تنظیم می رسد ترموستات تابلویی مدار برق دستگاه را قطع می کند. در این زمان با پایین آمدن دما 3 الی 5 درجه پایین تر از نقطه تنظیم، مدار مجددا وصل می شود که در پی آن دستگاه نیز روشن می شود.

 

نقش ترموستات‌ها در تابلو برق چیست؟

اگر بخواهیم تعریف مختصری از ترموستات داشته باشیم باید بیان کنیم که همه ترموستات ها  کنترل دما را بر عهده دارند. بنابراین شما باتوجه به نیاز خود می توانید این قطعات را در انواع متنوعی از بازار خریداری کنید. از کاربردهای ترموستات می توان به کنترل دمای موتورها، اتاق و تمامی قطعات استفاده کرد.

نقش ترموستات‌ها در تابلو برق چیست

 

نکات مهم و ضروری در خرید ترموستات تابلو برق

در زمان خرید ترموستات تابلو برق باید به چند نکته مهم و ضروری توجه داشته باشید تا در آخر بتوانید ترموستات تابلویی مناسب را خریداری کنید. یک ترموستات استاندارد و با کیفیت باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  1. به راحتی نصب شود.
  2. ابعاد مناسب و استانداردی داشته باشد.
  3. قابلیت این را داشته باشد که بتواند حرارت و رطوبت محیط را در یک زمان اندازه گیری کند.
  4. قدرت بالای کلید زنی داشته باشد.
  5. به ترمینال های ورودی دسترسی مستقیم داشته باشد.

 

ترموستات تابلویی در صنعت چه کاربردی دارد

ترموستات تابلویی در صنعت نیز مانند سایر ترموستات ها نقش قابل توجهی در کنترل کردن دمای محیط دارند. در ترموستات تابلویی، سنسورها دمای واقعی محیط را اندازه گیری می کنند.  البته دمایی که سنسورها اندازه گیری می کنند با نقطه تنظیم کاربر باید مقایسه شود. در صورتی که دمای واقعی کم یا زیاد شود و از نقطه تنظیم منحرف شود  ترموستات با تولید یک سیگنال خروجی سایر دستگاه های تنظیم کننده دما را همچون اجزای تبرید را فعال می کند تا در پی آن دما به نقطه تنظیم مجددا بازگردد.

 

سخن پایانی

در پاسخ به این سوال که ترموستاات تابلویی چیست؟ می توان اینگونه بیان کرد که ترموستات تابلویی با هدف تشخیص تغییرات دما به منظور کنترل و ثابت نگه داشتن دما در فضای بسته همچون شیرها، کلیدها و رله ها به کار می رود. ترموستات تابلویی در صورتی که دما از مقدار مشخص شده خود کم یا زیاد شود با فرستادن سیگنال به فن دمای محیط را کنترل و ثابت نگه می دارد. ترموستات در تابلوها با هدف کنترل دما به کار می روند. جالب است بدانید که ترموستات به دو شکل گرم و سرد تولید می شود اما منظور از گرم و سرد بودن ترموستات چیست؟ منظور از سرد بودن ترموستات به این معنی است که اگر دما از یک مقدار مشخص پایین تر آمد، ترموستات به هیتر فرمان می دهد که کار خود را شروع کند.این روند ادامه می یابد تا زمانی که دمای تابلو به یک مقدار مشخص و تنظیم شده برسد که البته با رسیدن به دمای تنظیم شده ترموستات قطع می شود.

 

سوالات متداول

1-ترموستات تابلو برق چه کارآیی دارد؟

ترموستات تابلو برق در واقع یک قطعه الکترونیکی است که وظیفه کنترل دما را بر عهده دارد. این قطعه از همه تجهیزات الکتریکی و برقی در برابر نوسانات دما که در خارج از استاندارد به وجود می آید به بهترین شکل محافظت می کند.

2-قیمت ترموستات تابلویی در بازار چقدر است؟

قیمت ترموستات تابلویی در بازار متفاوت می باشد و نمی توان قیمت مشخص شده ای برای آن بیان کرد. بنابراین می توانید به وب سایت فروش ترموستات تابلویی مراجعه کنید و از کارشناسان مربوطه قیمت ترموستات تابلویی را جویا شوید.

3-چرا در صنعت به کنترل کننده دما همچون ترموستات تابلویی نیاز داریم؟

وجود رطوبت موجب بروز مشکلات برقی می شود که از طرفی دمای بش از حد نیز در تابلو برق ممکن است عملکرد سیستم را محتل کند که به دلیل بروز این مشکلات از ترموساات تابلویی استفاده می شود

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید